Personlig massekommunikation 2018-02-07T10:43:55+00:00

Personlig massekommunikation

Titlen indeholder en vis mængde modsigelser, indtil der introduceres digitale elementer, der kan stå for det personaliserede element i opgaven.

Kommunikation til store mængder af mennesker kan gøres nærværende og relevant for den enkelte. Det seneste projekt af den kaliber, er Fjernvarme Horsens der pt er igang med at rulle fjernvarme ud til +10.000 borgere. For at undgå, at folk føler sig klemt i sagshåndtering og føler sig som “endnu en i rækken,” har vi introduceret et databasesystem til at samle al info omkring, hvor borgeren er henne i processen til en hver tid – systemet faciliterer automatisk brevflet, opsamling fra konsulentværktøjer, selvbetjeningsværktøjer, fysiske henvendelser, mv.

Bolia – den hemmeligste kampagne jeg har været en del af

Alle taler om Big Data og den her kampagne er et eksempel på hvordan data kan aktiveres i praksis via personlige videoer.

Du har købt en lækker sofa, som du ser meget frem til at modtage og nu skal du vente – den ventetid vil Bolia gerne udnytte.
Med idé og koncept fra UncleGrey, brugte vi en videomotor som jeg udviklede til Kia Motor i en anden digital kampagne. Videomotoren tager kundeinformationer fra købssituationer og skaber en personlig unik oplevelse for den enkelte kunde. Kampagnen kom til at hedde Good Things Come To Those Who Wait.

Platformen tager kundeinformationer såsom købssted, vare, kundenavn osv. og sammensætter en personlig video med lækre videoklip fra Bolias kollektions- og imagevideoer. Derudover genererer platformen automatisk et personligt mikrosite der bl.a. indeholder videoen og afslutningsvis sender en lækker e-mail til kunden, der introducerer alle herlighederne.

Kampagnen kører nu på 3. år og er blevet udviklet over årene til at sammensætte mere personlige videoer.